Beneficiile Somonului

Îmbunătățirea stării de
spirit şi a memoriei

Mulţi cercetători consideră DHA ca fiind cea mai importantă grăsime aflată în creierul uman, iar concentraţia mare a acesteia din somon ajută cercetătorii să explice avantajele consumului de somon pentru gândire însoţite de riscul scăzut al apariţiei anumitor probleme legate de creier.

Aportul de grăsimi omega 3 conţinute de peste este asociat cu un risc scăzut de depresie, scăderea riscului de ostilitate la adolescenţi demonstrate de unele studii şi un risc scăzut de declin cognitiv la persoanele în vârstă. Unele studii au arătat o legătură între IQ şi consumul de Omega 3 din peste.

Beneficii cardiovasculare
si ale inimii

Aportul de peşte bogat în grăsimi omega 3 (inclusiv somonul) este asociat cu un risc scăzut de a dezvolta probleme cardiovasculare (infarctul miocardic, accidente vasculare cerebrale, aritmie cardiacă, hipertensiune arterială).

Consumând somon ne asigurăm cantități importante de antioxidanți și aminoacizi.

Cantitățile de acizi grași EPA și DHA conținute în somon sunt considerabil mai mari decât în celelalte alimente consumate frecvent. Doar câteva alimente oferă mai mulţi acizi Omega 3 per porție standard decât somonul. Aceste alimente sunt nucile, semințele de in și semințele de chia.

Trebuie să știm însă că ele nu pot fi comparate pe o bază egală cu somonul, deoarece acizii Omega 3 sunt sub formă de acid alfa-linolenic (ALA), mai degrabă decât EPA sau DHA.

Somonul este o sursă excelentă de vitamina B12, vitamina D

Somonul este o sursă excelentă de vitamina B12, vitamina D și seleniu, niacină, acizi grași Omega 3, proteine, fosfor și vitamina B6. În plus, în somon se găsește colină, acid pantotenic, biotină și potasiu. Seleniul este un mineral care, alături de Omega 3 ajută la scăderea inflamațiilor cornice.

In cazul in care doresti sa ai un par stralucitor, ochi limpezi si o piele sanatoasa, consumul de somon iti va oferi aceste lucruri datorita acizilor Omega-3 si seleniului.